Geleceğin Bilim İnsanları İzmir'de Ödüllerine Kavuştu

İzmir Valiliği İl Millî Eğitim Müdürlüğü ile Bilim, Eğitim ve Sanat Derneği iş birliğinde düzenlenen 2026 İzmir Bilim Olimpiyatları Ödül Töreni'nde, farklı kategorilerde dereceye giren 81 öğrenci ödüllerini aldı.

Gündem Yayın: 25 Haziran 2026 - Perşembe - Güncelleme: 25.06.2026 16:36:00
Editör -
Okuma Süresi: 4 dk.
Google News

İzmir Valiliği İl Millî Eğitim Müdürlüğü ile Bilim, Eğitim ve Sanat Derneği (BESDE) iş birliğinde düzenlenen 2026 İzmir Bilim Olimpiyatları (İZBO) Ödül Töreni, İl Millî Eğitim Müdürlüğü 15 Temmuz Şehitleri Toplantı Salonu'nda gerçekleştirildi.

Törene, İzmir İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi, İl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı Özgür Kaplan, İl Millî Eğitim Şube Müdürleri Aytekin Gürbulak ve Ali Can Güllü ile eğitim yöneticileri, danışman öğretmenler, veliler ve öğrenciler katıldı.

Program, saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başladı.

11 Bin 400 Öğrenciyle Başlayan Süreç

Programın açılış konuşmasını yapan İl Millî Eğitim Şube Müdürü ve Proje Sorumlusu Ali Can Güllü, 2018 yılından bu yana yürütülen bilim olimpiyatları sürecine ilişkin bilgi verdi.

Geçen yıl ekim ayında 11 bin 400 öğrencinin katılımıyla başlayan süreçte, 48 saatlik bilim olimpiyatı eğitimlerinin tamamlandığını belirten Güllü, matematik ve bilgisayar alanlarındaki gelişime dikkati çekti.

Öğretmen eğitimleri ile ilçelerde yürütülen tanıtım çalışmalarına önem verdiklerini ifade eden Güllü, madalya kazanan tüm öğrencilere önümüzdeki eğitim öğretim yılında da 48 saatlik olimpiyat eğitimi verileceğini belirterek, desteklerinden dolayı İzmir Valisi Dr. Süleyman Elban ile İzmir İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi'ye teşekkür etti.

"Öğrencilerimiz Akıl ve Alın Teriyle Bu Başarıya Ulaştı"

Törende konuşan İzmir İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi, tamamen gönüllülük esasıyla hazırlanan projenin önemine değinerek, sürece katılan 11 bin 400 öğrencinin tamamının nitelikli, adanmış ve geleceğe dair hedefleri bulunan gençlerden oluştuğunu ifade etti.

Yahşi, konuşmasında şu ifadelere yer verdi:

"Kendi akıl ve alın terini ortaya koyarak bileğinin hakkıyla bu noktaya gelen öğrencilerimizi yürekten tebrik ediyorum. Anne ve babalarına yaşattıkları bu muhteşem gurur ve öğretmenlerine sundukları bu büyük başarıdan dolayı evlatlarımızın her birini takdir ediyorum. Türkiye Cumhuriyeti'nin temel değerlerine bağlı, bu toprakların hikâyesini özümsemiş nesiller yetiştirmek en büyük gayemizdir. Değişen ve dönüşen dünyada, yapay zekâ gibi yeni alanlarda dünya çapında çığır açacak buluşlar yapmanızı ve insanlık adına fikirler üretmenizi bekliyoruz. İzmir, bu konuda güzel bir çığır açarak tüm illere örnek olmaya devam edecektir."

81 Öğrenci Ödüllendirildi

İlkokul 3. sınıftan lise 10. sınıfa kadar öğrencilerin katılımıyla gerçekleştirilen İZBO kapsamında; İlkokul, Matematik, Fen Bilimleri, Bilgisayar, Fizik, Kimya ve Biyoloji alanlarında dereceye giren öğrenciler ödüllendirildi.

Şartname doğrultusunda yapılan değerlendirmeler sonucunda her sınıf düzeyinde altın, gümüş ve bronz madalya ile başarı belgesi almaya hak kazanan toplam 81 öğrenci ödüllerini aldı.

Törende ayrıca, öğrencilere rehberlik eden danışman öğretmenlere teşekkür belgeleri takdim edildi.

Program, belge alan öğretmenler ile madalya kazanan öğrencilerin toplu hatıra fotoğrafı çektirmesinin ardından sona erdi.

Yorumlar (0)
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.